Verzending en levertijd

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Je bestelling wordt in de meeste gevallen binnen 2 tot 3 werkdagen verstuurt. Je ontvangt van ons een track and trace code wanneer jouw bestelling is verstuurd zodat je deze kunt volgen.

Heb je specifieke wensen met betrekking tot de levering? Neem dan vooraf even contact met ons op.

Wat moet ik zelf nog doen na levering?

Het enige wat je nog hoeft te doen is jouw account te activeren en vervolgens de activatiecode in te vullen die verschijnt op het personenalarm. Je ontvangt van ons een korte handleiding zodat je direct aan de slag kunt.

Bestellen en betalen

Hoe kan ik betalen?

Je kunt uitsluitend betalen via een automatische incasso.

Wanneer worden de abonnementskosten geïncasseerd?

Op de eerste dag van de maand incasseren wij de abonnementskosten. Je betaalt en per maand vooraf. Bijvoorbeeld op 1 februari worden de abonnementskosten voor 1 februari tot 1 maart geïncasseerd en eventuele extra kosten of een verrekening van de periode 1 januari tot 1 februari.

Kan ik als Belgische bedrijf ook bestellen?

Het is helaas niet mogelijk om onze full-service dienstverlening af te nemen. Wel kun je de hardware zelf aanschaffen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden verder te bespreken.

Kan ik als consument ook bestellen?

Nee, uitsluitend bedrijven en professionals kunnen gebruikmaken van onze dienstverlening.

Wat is het verschil tussen Mobielenoodknop.nl en SOSvolaris

Mobielenoodknop.nl is een website van SOSvolaris. SOSvolaris richt zich op grote projecten met complexe scenario’s, integraties en extra technieken zoals indoor locatiebepaling. Met Mobielenoodknop.nl bieden wij de mogelijkheid om de bewezen techniek van SOSvolaris aan te bieden als een full service oplossing.

In de algemene voorwaarden zie ik VeviGo B.V., wat is VeviGo?

VeviGo B.V. is het bedrijf achter SOSvolaris en dus Mobielnoodknop.nl. De facturen worden verstuurd en incasso wordt gedaan vanuit het bedrijf VeviGo B.V..

Voorwaarden en opzeggen

Wat is het opzegtermijn?

Wij hanteren één maand als opzegtermijn.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Je kunt jouw abonnement opzeggen door ons een e-mail te sturen met daarin opzegdatum, reden van opzegging en het IMEI van het personenalarm.

Krijg ik garantie?

Mocht het personenalarm stuk gaan dan zullen wij deze, mits door eigen schuld, zo snel mogelijk vervangen. Laadapparatuur en accessoires zijn uitgesloten van garantie.

Het personenalarm is stuk gegaan door eigen schuld, wat nu?

Neem dan contact met ons op, wij zullen het personenalarm tegen een vergoeding vervangen.

Is het personenalarm mijn eigendom of gebruik ik het in bruikleen?

Je gebruikt het personenalarm in bruikleen. Het blijft ten alle tijden ons eigendom. Hetzelfde geldt voor de lader, accessoires en simkaart.

Privacy en veiligheid

Word ik continu gevolgd of getraceerd?

Standaard wordt het personenalarm zo ingesteld dat het alleen zijn locatie stuurt bij het maken van een alarm. Het is mogelijk om het personenalarm periodiek te laten traceren. De gebruiker ziet dan in het scherm dat er periodiek wordt getraceerd.

Hoe lang worden de locaties bewaard?

De locaties worden een half jaar bewaard.

Waar worden mijn gegevens bewaard?

Al onze data wordt in Nederland opgeslagen. Verder hebben wij met onze partners en leveranciers die gegevens verwerken een verwerkersovereenkomst gesloten. Mocht je vragen hebben over jouw privacy dan kun je altijd contact opnemen of onze privacyverklaring lezen.

Kenmerken van de noodknop

Over welke functies beschikt het personenalarm?

Het personenalarm beschikt over een noodknop, een sneltoets en een aan/uit knop. Daarnaast beschikt het over een halskoord alarm, man down functie en GPS voor locatiebepaling. De knoppen, man down en GPS stel je eenvoudig in vanuit het SOSvolaris platform.

Hoe groot is het personenalarm en wat weegt het?

Het personenalarm is 61mm bij 46mm bij 19mm groot en weegt 50 gram. Lees voor meer technische informatie onze datasheet.

Hoelang gaat de batterij mee?

Dat is erg afhankelijk van het gebruik en of je GPS gebruikt. Gemiddeld gaat het personenalarm één tot twee dagen mee. Wij adviseren je om het personenalarm altijd aan de lader te leggen wanneer het niet wordt gebruikt. Dit voorkomt een lege accu en de man down gaat dan automatisch (tijdelijk) uit om loze meldingen te voorkomen.

Hoelang duurt het voordat de batterij vol is?

Na ongeveer drie uur is de batterij opgeladen tot 95%. Op het scherm zie je hoeveel batterij het personenalarm nog heeft en of het aan het laden is.

Over welke accessoires beschikt het personenalarm?

Het personenalarm wordt geleverd met lader en laadkabel en een riemclip en halskoord. Het halskoord kan tevens dienen om mee te alarmeren.

Werkt het personenalarm met een app of smartphone?

Nee, het personenalarm werkt stand-alone en zonder app of smartphone. Het apparaat heeft een multi netwerk simkaart waarmee het communiceert met het SOSvolaris platform en waarmee het kan bellen of gebeld kan worden.

Instellen en activeren

Hoe log ik in op het SOSvolaris platform

Je kunt inloggen via https://app.sosvolaris.com. We adviseren je Chrome of Firefox te gebruiken. Je hebt van ons een e-mail ontvangen waarmee je jouw account kunt activeren.

Met welke instelling wordt het personenalarm geleverd?

Het personenalarm wordt standaard stil ingesteld en met de man down en halskoord functie uit. Je kunt deze eenvoudig zelf activeren vanuit het SOSvolaris platform.

Op welke manier kan ik de man down instellen?

De man down kan op drie verschillende manier worden ingesteld: geen beweging, positie horizontaal en positie verticaal. Tevens kan het personenalarm kijken naar vrije val (valsnelheid) en impact. De gevoeligheid, hoek en duur kun je instellen vanuit het SOSvolaris platform.

Alarmeren en scenario's maken

Op welke manieren kan ik alarm slaan?

Je kunt handmatig alarmslaan via de noodknop of het halskoord alarm en volledig automatisch via de man down functie en timer functie.

Wat voor soort scenario's kan ik instellen?

Het personenalarm kan bellen naar één of meerdere noodnummers of worden gekoppeld aan onze alarmcentrale. Bij het plaatsen van jouw bestelling maak je de keuze, wel of geen alarmcentrale. Daarnaast kun je verschillende scenario’s instellen:

  • Verstuur een SMS naar een groep achterwachten met informatie zoals type alarm, geofence of Google Maps URL;
  • Verstuur een spraakbericht naar een groep achterwachten met informatie zoals type alarm, geofence en instructies;
  • Verstuur een pushbericht naar andere personenalarmen met informatie zoals type alarm en geofence

Hoeveel scenario's kan ik maken en hoe werkt dat?

Je kunt een oneindig hoeveelheid scenario’s instellen. Vaak wordt er voor één, twee of drie scenario’s gekozen. Bijvoorbeeld stuur een SMS bericht bij alarm of stuur collega’s een bericht op hun personenalarm. De scenario’s stel je eenvoudig in vanuit het SOSvolaris platform.

Kan ik zelf noodnummers instellen?

Ja, je kunt zelf drie noodnummers (achterwachten) instellen. Deze worden één voor één gebeld. Neemt de eerste niet op dan wordt het gesprek doorgeschakeld naar het tweede en vervolgens naar het derde nummer. Belangrijk hierbij is wel  dat de achterwachten hun voicemail uitzetten.

Waarom moeten de achterwachten hun voicemail uitschakelen?

Je kunt meerdere noodnummers opgeven die gebeld moeten worden bij een alarm. Het personenalarm schakelt automatisch door wanneer het eerste nummer niet opneemt. Wanneer de voicemail het gesprek overneemt wordt er opgenomen en kan het apparaat niet doorschakelen naar het tweede nummer

Is de alarmcentrale 24/7 bereikbaar?

Ja, er zit altijd iemand klaar om jou te helpen in iedere situatie. De centralist ziet waar je bent, leest het protocol en kan met je communiceren.

Niets gevonden...